ایده های برتر نورپردازی آلاچیق چوبی

ایده های برتر نورپردازی برای آلاچیق چوبی
فهرست مطالب

استفاده از نورپردازی آلاچیق چوبی علاوه‌بر ایجاد دید بهتر در تاریکی شب باعث مدرن و شیک دیده شدن آلاچیق می‌شود. ایده‌های بسیاری برای انجام نورپردازی وجود دارد. شما می‌توانید از چراغ‌های ریسه‌ای ال‌ای‌دی برای اطراف و حاشیه‌های سقف آلاچیق یا درب ورودی آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید با آویزان کردن چراغ مدل فانوسی یا جاشمعی در سقف آلاچیق، جلوه زیبایی به فضای درون آن ببخشید. در ادامه مطالب می‌توانید با چندین ایده متفاوت برای نورپردازی آلاچیق چوبی آشنا شوید.

انواع تجهیزات نورپردازی آلاچیق چوبی و فضای سبز

تجهیزات نورپردازی برای آلاچیق

تنوع بالای لوازم نورپردازی باعث می‌شود تا شما بتوانید با آن‌ها ایده‌های مختلفی را برای زیباسازی آلاچیق چوبی و فضای سبز خود اجرا کنید. برای نور پردازی آلاچیق چوبی می‌توانید از انواع لوازم و تجهیزات نورپردازی زیر استفاده نمایید:

  • چراغ‌های مسیر: چراغ‌های مسیر این امکان را به شما می‌دهند تا مسیر منتهی به آلاچیق را برجسته و روشن نشان دهید و از آن‌ها برای ساخت فضایی دراماتیک و مدرن استفاده کنید.
  • چراغ‌های سقفی و آویز: از چراغ‌های آویز برای روشنایی داخل آلاچیق و جزیره‌های میان فضای سبز استفاده می‌شود.
  • چراغ‌های دیواری: این نوع چراغ‌ها مناسب برای استفاده روی دیوارهای آلاچیق هستند. با قرار دادن چراغ‌های دیواری روی دیوارهای چوبی آلاچیق می‌توان تغییر فوق‌العاده‌ای برای نمای ظاهری آلاچیق ایجاد کرد.
  • چراغ‌های پایه‌بلند یا کوتاه: شما می‌توانید چراغ‌های بلند یا کوتاهی را تهیه کرده و در ورودی آلاچیق یا اطراف آن قرار دهید.
  • چراغ‌های تزئینی لنداسکیپ: با چراغ‌های لنداسکیپ می‌توانید مسیر منتهی به ورودی آلاچیق چوبی خود را زیباتر کنید یا از آن برای دیوارهای آلاچیق استفاده کنید.

نورپردازی آلاچیق چوبی با ریسه ال‌ای‌دی

چراغ‌های ریسه‌ای هزینه بسیار کمی دارند؛ اما به‌دلیل ریسه‌ای بودن مدل آن‌ها، می‌توان چراغ را برای اطراف سقف یا دیوارهای آلاچیق استفاده کرد. شما با کمی خلاقیت می‌توانید ریسه چراغ‌های ال‌ای‌دی را در اطراف آلاچیق یا روی بوته و درختان قرار دهید تا در هنگام شب، اطراف آلاچیق چوبی شما ظاهری رویایی داشته باشد. همچنین برای شب‌های خاص همچون شب یلدا یا عید نوروز می‌توانید از چراغ رقص نور در اطراف آلاچیق استفاده کنید. با استفاده از ریسه‌های ال‌ای‌دی می‌توان هزاران ایده برای نورپردازی را در ذهن پرورید. برای مثال می‌توان این ریسه‌ها را در اندازه کوچک تهیه کنید و از روی شاخه درختان آویزان نمایید. از انواع ریسه‌ها برای نورپردازی می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد:

  • ریسه ال‌ای‌دی شلنگی
  • ریسه معمولی
  • ریسه نئون فلکسی
  • ریسه ال‌ای‌دی نواری

استفاده از فانو‌س 

استفاده از فانو‌س در آلاچیق چوبی

فانوس‌ها نور بسیار ملایمی دارند و می‌توانند فضای درون آلاچیق چوبی را مدرن و شیک نشان دهند. با آویزان کردن فانوس در سه سایز مختلف؛ می‌توانید آلاچیقی متفاوت داشته باشید. همچنین استفاده از فانوس‌های رنگی نیز ایده خوبی برای زیبا نشان دادن فضای درون آلاچیق هستند. شما می‌توانید انواع ایده‌های زیر را با فانوس برای آلاچیق خود اجرا کنید:

  • آویزان کردن فانوس از سقف آلاچیق
  • آویزان کردن فانوس‌های کوچک از درختان اطراف آلاچیق چوبی
  • آویزان کردن فانوس‌های مختلف از بالای پنجره آلاچیق
  • قرار دادن چراغ فانوسی روی میز

ساخت چراغ با قوطی شیشه‌ای

ساخت چراغ با قوطی شیشه‌ای یک ایده متفاوت برای شماست تا آلاچیق خود را به آلاچیقی منحصربه‌فرد تبدیل کنید. برای انجام این ایده نیاز به قوطه شیشه‌ای در ابعاد مختلف دارید. برای ساخت چراغ بایستی تعدادی شمع را در درون قوطی قرار دهید. حال می‌توانید با آویزان کردن این قوطی از سقف آلاچیق، نورپردازی ساده، اما زیبایی را اجرا کنید.

لوستر حلقه‌ای برای نورپردازی آلاچیق چوبی

اگر آلاچیق چوبی شما ابعاد بزرگی دارد می‌توانید از لوستر مدل حلقه‌ای برای فضای درون آن استفاده کنید. این لوستر می‌تواند فضای شیک و نورپردازی بی‌نظیری را در درون آلاچیق ایجاد کند. البته این ایده را می‌توانید با ترکیب ریسه‌های ال‌ای‌دی اجرا کنید. برای این کار، ریسه‌ها را در حاشیه درون دیوار آلاچیق قرار دهید و لوستر حلقه‌ای را از سقف آلاچیق آویزان نمایید.

آویزان کردن شمع‌های تزئینی

امروزه در بازارها جاشمعی‌های متنوعی به‌فروش می‌رسد. شما می‌توانید جاشمعی دلخواه خود را خریداری کنید و از آن برای فضای درونی یا محیط بیرونی آلاچیق استفاده کنید. در زمان‌های گذشته از شمع برای روشنایی خانه‌ها استفاده می‌شد و امروزه نیز این ایده باعث شده تا بتوانید با استفاده از شمع‌های وارمر؛ نورپردازی رویایی برای آلاچیق چوبی خود اجرا کنید. برای اجرای این ایده می‌توانید از جاشمعی‌های مدل آویزی استفاده کنید. این جاشمعی‌ها دارای طنابی مقاوم هستند که می‌توان با آن طناب، شمع را از سقف آلاچیق آویزان کرد. از انواع جاشمعی می‌توان به مدل‌های چوبی، حبابی و فلزی اشاره کرد.

نورپردازی آلاچیق چوبی با بطری شیشه‌ای و شمع

استفاده از شمع و بطری شیشه‌ای از ایده‌های جذاب برای نورپردازی آلاچیق است. برای این کار شما نیاز به بطری‌های شیشه‌ای در ابعاد مختلف خواهید داشت. با ریختن شن در درون بطری می‌توانید زیبایی آن را دوچندان کنید. بعد از ریختن شن باید شمع را در درون بطری قرار دهید. شما می‌توانید این بطری‌های نورانی را در اطراف آلاچیق روی درختان یا سقف آلاچیق آویزان کنید. برای بهتر دیده شدن بطری می‌توانید از نخ‌های کنفی برای تزئین بطری یا آویزان کردن آن استفاده کنید.

تکنیک‌های جدید برای نورپردازی آلاچیق چوبی

تکنیک‌ نورپردازی آلاچیق چوبی

تکنیک نورپردازی مهتابی از جدیدترین ایده‌ها برای ایجاد روشنایی زیبا در آلاچیق چوبی است. همانطور که از نام آن مشخص است، استفاده از چراغ‌های مهتابی باعث ایجاد روشنایی ملایمی در فضای سبز خواهد شد. از این تکنیک می‌توانید برای اطراف آلاچیق و بین شاخ ‌و برگ‌های درختان استفاده کنید. تکنیک نورپردازی تاکیدی نیز از سایر تکنیک‌های خاص نورپردازی آلاچیق و فضای سبز است. این تکنیک با ایجاد پرتوهای شدید نوری، باعث برجسته دیده شدن برخی نقاط و ایجاد سایه و روشن جذابی در محیط می‌شود.

سخن پایانی

شب‌نشینی در آلاچیق با دوستان می‌تواند لحظات شیرینی را برای شما و دوستان‌تان به ارمغان آورد. شما می‌توانید با افزودن نورپردازی، شب خود را در درون آلاچیق چوبی خود سپری کنید و به تماشای غروب آفتاب بپردازید. شما می‌توانید برای نورپردازی آلاچیق چوبی خود از انواع تجهیزاتی همچون ریسه‌های ال‌ای‌دی، چراغ‌های آویز، فانوس، چراغ حلقه‌ای، چراغ‌های خورشیدی، شمع و… استفاده کنید. شما می‌توانید از مجموعه چوبین ویلا انواع آلاچیق ارزان قیمت را در مدل‌های مختلف را خریداری نمایید یا در راستای اجرای انواع نورپردازی برای آلاچیق چوبی مشاوره دریافت کنید.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *