روف گاردن با سقف ثابت یا متحرک، کدام بهتر است؟

فهرست مطالب

روف گاردن یا بام سبز امروزه جایگزین تراس یا بام شده است. روف گاردن‌ها فضایی مناسب برای تفریح و استراحت دارند، به این دلیل اهمیت بسیار زیادی دارد که روف گاردن‌ از یک سقف مناسب برخوردار باشند. سقف این سازه‌ها باید طوری طراحی شده باشند که در برابر نور خورشید و در فصل زمستان در برابر باران و باد مقاومت داشته باشند. به‌طور کلی سقف روف گاردن از دو گروه متحرک و ثابت تشکیل شده است. سقف‌های ثابت را به صورت جداگانه می‌توان نصب کرد، در صورتی که سقف متحرک به صورت دستی یا ماشینی باز و بسته می‌شوند.

انواع متریال سقف روف گاردن

سقف روف گاردن

به‌طور کلی برای سقف‌های روف گاردن از متریال‌های مختلفی استفاده می‌کنند. سقف متحرک یا آلاچیق جمع شونده، سقفی است که از جنس سبک مانند پوشش پارچه و…. استفاده می‌شود، که نصب آن‌ها بسیار آسان است و به صورت دستی یا اتوماتیک باز و بسته می‌شوند. انواع متریال سقف متحرک شامل موارد زیر می‌شوند.

سقف چوبی روف گاردن

سقف روف گاردن از جنس چوب یکی از محبوب‌ترین متریال‌های این نوع سازه‌ها هستند که با فضای باغ، گل و گیاه سازگاری بیشتری دارند. چوب به همراه شیشه، فلز یا پارچه استفاده می‌شود. از فواید سقف‌های چوبی روف گاردن می‌توان به مقاومت بالا، طراحی زیبا، مناسب برای فضاهای مدرن و کلاسیک و… اشاره کرد.

سقف شیشه ای روف گاردن

سقف روف گاردن از جنس شیشه یکی از محبوب‌ترین سقف‌ها محسوب می‌شود. برای اکثر تراس‌ها و روف گاردن‌ها معمولا از شیشه استفاده می‌کنند که سازه چهارچوب آن از جنس فلز و چوب است. سقف شیشه‌ای روف گاردن در فصل زمستان ایده مناسبی است که در برابر باران از وسایل محافظت می‌کند. این نوع سقف‌ها به راحتی نور خورشید را به گیاهان درون روف گاردن منتقل می‌دهند و باعث رشد بهتر گیاهان روف گاردن خواهد شد.

سقف پارچه ایی روف گاردن

سقف روف گاردن از جنس پارچه، انعطاف‌پذیری بالایی دارد. در ابعادها و طرح‌ها مختلفی سازه‌ها از جنس چادر یافت می‌شود؛ زیرا پارچه‌ها وزن پایین‌تری دارد. طریقه نصب سقف روف گاردن پارچه‌ای خیلی سریع و ساده است و ماندگاری بالایی دارند، اما برای اجرای آن باید از تیم کاربلد و مجربی استفاده کنید.

سقف پلی کربنات روف گاردن

این نوع سقف در هر فضا و هر شرایط آب و هوایی کاربرد دارد و علاوه‌بر زیبایی، لوکس و لاکچری بودن آن باعث شده از این نوع سقف‌ها برای فضاهای مختلف استفاده کرد. اکثر این روف گاردن‌ها را برای رستوان‌ها، کافی‌شاپ‌ها و…. مورد استفاده قرار می‌دهند. سقف پلی کربنات چهارچوب آن از جنس چوب و فلز است و یک سازه سبک‌تری نسبت به سقف شیشه‌ایی دارد. از مزایای سقف پلی کربنات روف گاردن می‌توان به مقاوم بودن در برابر رطوبت، رنگ‌بندی و طرح‌های بسیار متنوع، وزن بسیار پایینی آن‌ها اشاره کرد.

انتخاب مناسب سقف روف گاردن

از لحاظ زیبایی سازه‌های چادری و جنس چوب زیبایی منحصربه‌فردی دارند، اما هزینه بالایی را در پی خواهند داشت. سقف روف گاردن از جنس شیشه هزینه کمتری دارد. انتخاب نوع سقف روف گاردن بسته به سلیقه فردی و لودجه شما دارد. تمامی سقف‌هایی که معرفی کردیم از نوع بهترین سقف‌ها محسوب می‌شوند.

ویژگی های سقف متحرک روف گاردن

سقف متحرک روف گاردن

سقف متحرک روف گاردن یکی از محبوب‌ترین سقف‌ها است، با وجود این سقف متحرک برای روف گاردن زیبایی را به فضای سبز روف گاردن خود هدیه دهید. روف گاردن یک فضایی مناسب، جذاب و دلنشین برای استراحت، مطالعه، دورهمی با دوستان و خانواده است

سقف متحرک با پوشش‌هایی که دارد می‌تواند از وسایل روف گاردن مانند کفپوش، مبلمان و…. در مقابل آسیب‌ها و شرایط آب و هوایی محافظت کند. از مزایا داشتن سقف متحرک روف گاردن می‌توان به مقاوم بودن آن‌ها در برابر پوسیدگی، قابل شستشو بودن، عدم ایجاد سر و صدا، ظاهر زیبا و تنوع رنگ آن‌ها، سبک بودن و در عین حال مقاوم بودن آن و…. اشاره کرد.

طراحی سقف ثابت روف گاردن

سقف ثابت روف گاردن

با استفاده از بهترین مصالح می‌توان به طراحی سقف روف گاردن اقدام کرد. با ایجاد روف گاردن یک فضایی بین انسان و طبیعت برقرار می‌شود. با استفاده از سقف‌های ثابت و متحرک مختلف برای روف گاردن می‌توان فضایی دلنشین و جذابی را ایجاد کرد. برای صرفه جوبی از هزینه‌های انرژی می‌توان از بام سبز و از نور خورشید به صورت طبیعی استفاده کرد.

روف گاردن باید باتوجه سلیقه مشتری متراژ مکان، میزان تحمل وزن، جهت تابش نور خورشید، جهت وزش باد و…. طراحی شود. در زمان طراحی توجه به سبک آن بسیار حائز اهمیت است. در پلان به جزئیات طراحی مانند المان تزیینی و کاربردی که در سیستم عایق‌بندی کاربرد دارد توجه کنید. جنس متریال که در دیوارپوش، سایه‌بان و…. استفاده می‌کنید بسیار حائز اهمیت است.

اجرای سقف ثابت روف گاردن

در هر پشت بام به یک روف گاردن مطابق با سلیقه، محیطی زیبا و دلنشین نیازاست. طول عمر روف گاردن حداقل 30 الی حداکثر 50 سال است، در صورتی که از آن به درستی نگهداری شود عمر آن افزایش پیدا می‌کند. زمان نصب روف گاردن مطابق با طرح و سلیقه مشتری به‌طور تقریبی بین 4 الی 5 ماه زمان بر است. یکی از مهم‌ترین مصالح برای اجرا روف گاردن انتخاب مناسب خاک است، وزن خاک باید کم و جذب آن بالا باشد. برای نصب و اجرای روف گاردن باید از تیم متخصصی استفاده کنید.

مزایای استفاده روف گاردن

برای ایجاد فضایی برای تفریحات روزانه و مکانی برای تفریح و بازی کودکان می‌توان از سقف روف گاردن و فضای سبز استفاده کرد. از مزیت‌های روف گاردن به فضای محدود می‌توان اشاره کرد. برای کسانی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و نیاز به فضای آرامش بخش و دنج دارند روف گاردن یک انتخاب مناسب است.

نسبت به باغ‌هایی که روی زمین هستند، فضای سبز در روف گاردن نور آفتاب بیشتری را دریافت می‌کنند، زیرا نور خورشید به تنهایی موجب شادابی و طراوت و تغذیه برای گیاهان می‌شود. برای زیباتر شدن فضای روف گاردن می‌توانید از نورپردازی برای تزیین و باربیکیو و آلاچیق استفاده کنید، زیرا روف گاردن یک فضای امن، جذاب و دلنشین برای استراحت محسوب می‌شود.

سخن پایانی

روف گاردن یک فضای زیبا برای خلوت کردن، استراحت و…. محسوب می‌شود، اکثر آپارتمان نشین‌ها برای ایجاد فضای مناسب و آرام به‌دلیل کوچک شدن متراژ خانه‌ها در پشت بام فضایی سبز و دلنشین را ایجاد می‌کنند. مهم‌ترین قسمت روف گاردن سقف آن است که شامل سقف چوبی، شیشه، پارچه، پلی کربنات و…. می‌شود. انتخاب سقف روف گاردن اهمیت بسیار بالایی دارد که مقاوم بودن آن و در برابر شرایط آب و هوایی محافظت کند. نصب سقف روف گاردن به صورت ساده و دستی است و طرح‌های متنوع بسته به علاقه خود دارد. مزایا نصب روف گاردن فضایی برای دورهمی و بازی کودکان است.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *