هزینه اجرای آلاچیق فلزی به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه اجرای آلاچیق فلزی به چه عواملی بستگی دارد؟
فهرست مطالب

آلاچیق فلزی مدرن از مقاوم‌ترین نوع آلاچیق محسوب می‌شود. این نوع آلاچیق در مکان‌های مختلف قابل استفاده است. امروزه فلز و شیشه را برای زیباتر به نظر رسیدن این نوع آلاچیق‌ها ترکیب می‌کنند. با انتخاب آلاچیق فلزی درمورد پوسیدگی و زنگ‌زدگی جای نگرانی نیست. آلاچیق فلزی سازه‌ای است که از آن به عنوان سایبان نیز استفاده می‌شود که دارای سقف باز، گنبدی، شیروانی و… است. معمولا در فضای باز حیاط، باغ‌ها، باغچه‌ها، پارک‌ها، روف‌گاردن، سواحل دریا و جنگل‌ها و… ساخته می‌‌شود. این نوع سازه‌ها را می‌توانید متناسب با فضای مورد نظر و سلیقه خود رنگ آمیزی نمایید. آلاچیق فلزی مدرن در بین سایر متریال‌ها از استحکام و ماندگاری خوبی برخوردار است. آلاچیق فلزی را کجا نصب کنیم بهتر است؟

هزینه اجرای آلاچیق فلزی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای محاسبه قیمت دقیق آلاچیق فلزی باید به مشخصات ظاهری و محل نصب آلاچیق خود دقت نمایید. درصورت استفاده از چوب، این عوامل در قیمت تاثیر می‌گذارند:

  • نوع فلزات به کار رفته در ساخت آلاچیق فلز
  • وزن فلز
  • درجه کیفی مصالح
  • جنس و متریال سقف آلاچیق
  • مدل آلاچیق
  • یک طبقه یا دو طبقه بودن آلاچیق
  • قیمت روز شن و ماسه و بتن ریزی
  • نوع مصالح به کار رفته در ساخت خرپا
  • محل قرار گیری آلاچیق
  • نوع سقف و شیوه نصب (سقف شیروانی چوبی گران تر سقف شیروانی فلزی است)

نوع فلزات به کار رفته در ساخت آلاچیق فلزی

شما می توانید آلاچیق فلزی مدرن در سبک‌ها و طرح‌های مختلف نصب کنید. جنس آلاچیق فلزی از نوع فلز و آهن بوده و بیشتر آنها گالوانیزه شده‌اند. فلز به کار رفته در آلاچیق را می‌توان در رنگ‌های مختلف تهیه کرد. از جمله رنگ چوب که طبیعی هم به نظر می‌رسد . شما می‌توانید روکش چوب طبیعی هم برای آلاچیق فلزی در نظر بگیرید که هم از آلاچیق چوبی ارزان‌تر است و هم زیبایی چوب طبیعی را دارد.

وزن فلز

براساس ابعاد یک آلاچیق فلزی مدرن، وزن آن هم مشخص می‌شود. پر واضح است که هرچه بزرگتر باشد، وزن بیشتری خواهد داشت. ولی آنچه که حائز اهمیت است، محاسبات ریاضی در ساخت آلاچیق فلزی است. در واقع این سازه باید به گونه‌ای ساخته شود که متریال بکار رفته باعث سنگینی و سقوط آلاچیق نشود و از طرفی اگر بیش از حد سبک و بی‌کیفیت کار شود احتمال خرابی و شکستگی هم وجود دارد. پس محاسبات بسیار اهمیت دارد.

درجه کیفی مصالح

کنترل کیفی مصالح آلاچیق بسیار مهم است. اطمینان از بالا بودن کیفیت مصالح بکار رفته در آلاچیق فلزی از مهم‌ترین مواردی است که بر بهبود کیفیت ساخت‌وساز آن تاثیر مستقیم دارد. اگر کیفیت پایین باشد و حداقل استانداردهای کیفی مصالح رعایت نشود، سبب کاهش عمر آلاچیق خواهد شد و این موضوع وقتی نمایان می‌شود که پروژه به پایان برسد و مدتی از استفاده آن می‌گذرد. پس در انتخاب متریال با کیفیت همه دقت خود را به خرج دهید.

نوع سقف و شیوه نصب (سقف شیروانی چوبی گران تر سقف شیروانی فلزی است)

معمولا سقف آلاچیق را به‌صورت شیب‌دار و شیروانی می‌سازند. شیروانی چوبی، از چوب سرو، صنوبر و کاج است. تخته‌های چوبی به قطعات کوچک‌ تقسیم می‌شوند. گاهی به جای اصطلاح سقف شیب‌دار چوبی عبارت پوشش شینگل چوبی می‌گویند. اما، سقف چوبی نازک‌تر از شینگل‌های چوبی است و قسمت انتهایی پهنی دارند که در سمت لبه‌ها باریک‌ می‌شود؛ یعنی در ظاهر کمی با هم تفاوت دارند.

برای سال‌های زیادی، سقف‌ فلزی به دلیل ماندگاری، طول عمر و نگهداری آسان، بیشتر انتخاب می‌شد. سقف‌های فلزی، در برابر شرایط سخت آب‌وهوایی مقاوم هستند. برای شرایطی مثل تگرگ، طوفان، ‌آتش‌سوزی، بادهای شدید،‌ زلزله و برف و یخ از این سقف‌ها ایمن‌سازی شده‌اند.

جنس و متریال سقف آلاچیق

امروزه سقف آلاچیق‌های فلزی را از جنس و متریال مختلف می‌سازند که شامل چوب، ورق شینگل، فلز، بتن، سفال و … می‌شوند. این متریال‌ها با توجه به شرایط آب‌وهوایی متفاوت به کار گرفته می‌شوند. هرکدام مزایای خودشان را دارند. سقف آلاچیق فلزی بسیار متنوع است و با توجه به سلیقه مشتری و نوع سقف شیب‌دار نصب می‌شود.

مدل آلاچیق

در ابتدا باید مشخص کنید که چه سبکی از آلاچیق را می‌پسندید. برای انتخاب مدل و تصمیم‌گیری از عکس مدل‌های مختلف دیدن کنید. انواع مدل‌های مختلف در زیر آمده است:

یک طبقه یا دو طبقه بودن آلاچیق

اکثر آلاچیق‌ها از نظر ساختاری مانند آلاچیق‌های معمولی در یک طبقه هستند. در آلاچیق‌های فلزی مدرن دو طبقه باید محاسبات ریاضی و مهندسی انجام گردد تا آلاچیق در برابر فشارهای ناشی از تحمل وزن داخلی و فشارهای خارجی مقاومت لازم را داشته باشد. در حقیقت آلاچیق دو طبقه سازه‌ای همچون ساختمان است، ولی پیچیدگی کمتر، ساخت آن را آسان‌تر کرده است.

در صورت استفاده از چوب برای زیباسازی ظاهری قیمت تمام شده کار بیشتر خواهد شد

قیمت روز شن و ماسه و بتن ریزی

شن در ساخت‌وساز بسیار کاربرد دارد. با توجه به کاربرد بتن و شدت استحکام اجزای آن، کیفیت سنگدانه‌ها در میزان استحکام و دوام بتن تاثیرگذار است. شن به عنوان یک مصالح سنگی پرکاربرد در صنایع مختلف است. ساخت آلاچیق هم از این قاعده مستثنی نیست. قیمت شن و ماسه و بتن‌ریزی نوسان دارد. پس قیمت را روزانه و آنلاین چک کنید یا خرید را زودتر انجام دهید.

نوع مصالح به کار رفته در ساخت خرپا

خرپا سازه‌ای است که نیروی فشاری بالایی از طرف اجزای یک سازه تحمل می‌کند. خرپا توانایی تحمل نیروهای کششی و فشاری را دارد. خرپا را از جنس فولاد و چوب می‌سازند.

محل قرار گیری آلاچیق

یک آلاچیق در باغ و ویلا می‌تواند مکانی برای برگزاری مهمانی‌‌های خانوادگی باشد. حتی در روف‌گاردن پشت بام هم قابل اجرا است. همچنین از آلاچیق می‌توان با هدف استفاده اقتصادی بهره برد. در کافی‌شاپ‌ها و یا فضاهای باز از آلاچیق برای ارائه خدمات و مکانی برای نشستن مشتری استفاده می‌کنند.

سخن آخر

اگر تمایل به خرید آلاچیق فلزی مدرن دارید، باید بدانید که جنس آلاچیق‌های فلزی از نوع فلز و آهن گالوانیزه شده هستند. این نوع آلاچیق‌ها بدون دغدغه در شرایط سخت آب‌وهوایی قابل استفاده هستند. از دیگر ویژگی‌های بارز و مهم آلاچیق فلزی قابلیت رنگ‌پذیری آنها است. هزینه اجرای آلاچیق فلزی به عوامل مختلف بستگی دارد. به مکانی که برای ساخت در نظر گرفته‌اید، ابعاد و کیفیت مصالح و متریال، نوع سقف، توجه به ظاهر زیبا و بسیاری از موارد. اما قبل از هر چیز به استحکام و دوام آلاچیق فلزی مدرن هم توجه کنید.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *