مناسب ‌ترین نوع کفپوش در اجرای روف گاردن

فهرست مطالب

بسیاری از افراد با قصد ایجاد فضای بیشتری برای سرگرمی و تفریح اقدام به ساخت روف گاردن می‌کنند که این فضا در بالای پشت بام مجتمع‌های مسکونی یا تجاری قابل دسترس است. برای این‌که بتوانیم فضای روف گاردن را به زیباترین حالت در بیاوریم می‌توانیم از تجهیزات مختلفی همچون کفپوش در این فضاها استفاده کنیم؛ اما در این حین ممکن است این سوال پیش بیاید که مناسب‌ترین نوع کفپوش در اجرای روف گاردن کدام نوع است و افراد به دنبال این باشند که از دیگر تجهیزاتی مانند فلاورباکس چوبی برای زیبایی بیشتر روف گاردن خود استفاده نمایند. برای ایجاد یک فضای مناسب تحت عنوان روف گاردن در ابتدا باید با بهترین و مناسب‌ترین نوع کفپوشی که می‌توانیم از آن استفاده کنیم آشنا شویم.

 

مناسب ‌ترین نوع کفپوش در اجرا در روف گاردن کدام است؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که افراد در حین انتخاب کفپوش با آن مواجه می‌شوند، انتخاب بهترین نوع کفپوشی است که می‌توانند از آن استفاده کنند. در هنگام انتخاب مناسب‌ترین نوع کفپوش و استفاده از آن در روف گاردن باید مولفه‌های مختلفی را مد نظر داشته باشید و بهتر است بعد از انتخاب این متریال برای زیباسازی بیشتر روف گاردن از فلاورباکس چوبی نیز استفاده نمایید تا فضا جذاب‌تر به نظر برسد. مهم‌ترین مولفه‌هایی که در هنگام انتخاب یک کفپوش مناسب باید در نظر بگیرید دوام، مقاومت، هزینه، زیبایی و… هستند.

بهتر است بدانید که هر یک از مولفه‌های ذکر شده تاثیر بسیاری زیادی در انتخاب شما دارند. توجه داشته باشید که یکی از مهم‌ترین موضوعات در هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای استفاده در فضای روف گاردن در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی مکان مورد نظر است. در واقع شما باید با توجه به آب‌وهوای منطقه مورد نظر کفپوش را انتخاب نمایید تا بتوانید از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید. همچنین طول عمر کفپوش را حفظ نمایید. به‌طور مثال اگر منطقه انتخابی شما دارای آب‌وهوایی مربوط باشد شما در انتخاب نوع کفپوس مناسب با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستید.

 

استفاده از کفپوش چوبی برای روف گاردن

یکی از گزینه‌های پیش روی شما استفاده از کفپوش چوبی است که می‌توانید در انتها برای ست کردن آن از فلاورباکس چوبی نیز استفاده نموده و فضای روف گاردن خود را به حالت منحصربه‌فردی تبدیل نمایید. کفپوش‌های چوبی تنوع بسیار زیادی دارند و استفاده از چمن مصنوعی در کنار آن‌ها نیز امکا‌نپذیر خواهد بود و ایجاد یک پرگولا نیز زیبایی فضای مورد نظر را دوچندان می‌سازد. اگر انتخاب شما استفاده از کفپوش‌های چوبی است باید به این موضوع توجه داشته باشید که این نوع کفپوش‌ها در مقایسه با دیگر انواع کفپوش نیاز به مراقبت بیشتری دارند و آسیب‌پذیرتر هستند.

 

استفاده از چمن مصنوعی برای روف گاردن

یکی دیگر از متریال‌هایی که شما می‌توانید به عنوان کفپوش در محیط روف گاردن از آن استفاده نمایید، چمن مصنوعی نام دارد که همخوانی بسیاری زیادی با سازه‌هایی همانند پرگولا خواهد داشت. در هنگام استفاده از چمن مصنوعی به هزینه کمتری نیاز دارید همچنین نگهداری از این نوع کفپوس بسیار ساده است. به همین دلیل بسیاری از افراد آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. باتوجه به این در مقایسه استفاده از چمن‌های مصنوعی با چمن‌های طبیعی شرایط نگهداری آن بسیار آسان است و این‌ چمن‌ها دچار آفت‌ها و قارچ‌ها نمی‌شوند؛ پس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب آید.

 

استفاده از کفپوش کامپوزیت برای روف گاردن

جالب است بدانید که یکی از محبوب‌ترین متریال‌ها برای استفاده در روف گارن کفپوش‌هایی از جنس کامپوزیت هستند و این کفپوش‌ها طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. قیمت مناسب این کفپوش‌ها و تنوع بسیار بالای آن‌ها سبب شده تا امروزه به عنوان یکی از بهترین و مناسب‌ترین کفپوش‌ها شناخته شوند. بهتر است بدانید که استفاده از کفپوش کامپوزیت در شرایط آب‌وهوایی گرمسیر مناسب بوده و تابش نور خورشید حتی در ساعات طولانی مشکلی برای این نوع کفپوش‌ها به وجود نخواهد آورد.

 

استفاده از کاشی‌ های پلاستیکی برای روف گاردن

خانواده‌هایی که قصد دارند روف گاردن را به عنوان فضایی برای بازی کودکان تبدیل کنند می‌توانند از کاشی‌های پلاستیکی استفاده نمایند. جالب است بدانید که استفاده از فلاورباکس چوبی یا پرگولا در کنار کاشی‌های پلاستیکی فضایی بسیار زیبا را ایجاد خواهد کرد. کاشی‌های پلاستیکی نیز همانند چمن‌های مصنوعی هم هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند و هم نگهداری از آن‌ها بسیار راحت خواهد بود. بهتر است بدانید که استفاده از کاشی‌های پلاستیکی در هر نوع آب‌وهوایی امکانپذیر بوده و شما هیچ‌گونه محدودیتی در استفاده از آن نخواهید داشت.

 

در هنگام انتخاب کفپوش برای روف گاردن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگامی که شما برای ایجاد روف گاردن اقدام می‌کنید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. در ابتدا باید به این نکته توجه کنید که از مواد و مصالحی برای ساخت روف گاردن استفاده نمایید که در آن هیچ مواد شیمیایی به کار نرفته باشند. اطمینان از این‌که فضای به وجود آمده بدن استفاده از مواد شیمیایی ساخته شده می‌تواند خاطر شما را آسوده ساخته و به سبب آن به سلامتی شما و افراد خانواده صدمه‌ای وارد نشود. بعد از رعایت این نکته باید به سراغ انتخاب متریالی بروید که دوام و ماندگاری بالایی دارد و این تضمین به دست می‌آید که تا سال‌ها بعد از ساخت روف گاردن هیچ‌گونه آسیبی به این محیط وارد نخواهد شد.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در زمان ساخت روف گاردن زیبایی و منحصربه‌فرد بودن آن است و شما در هنگام ساخت باید به این موضوع اهمیت ویژه‌ای دهید. باید محیط مورد نظر را با استفاده از متریالی به وجود آورید که با محیط زیست سازگاری داشته باشد تا با این روش از آسیب زدن به محیط زیست جلوگیری نمایید. در هنگام ساخت روف گاردن یکی دیگر از مهم‌ترین نکات این است که شما به‌گونه‌ای این فضا را ایجاد کنید که استفاده از آن برای هر رده سنی امکانپذیر باشد.

 

کلام آخر

در هنگام طراحی و اجرای روف گاردن یکی از مهم‌ترین موضوعات پیش‌رو برای افراد دیزاین این محیط است. در واقع افراد برای دیزاین این محیط به سراغ انتخاب کفپوش‌ها می‌روند و این قصد را دارند که مناسب‌ترین نوع کفپوش در اجرای روف گاردن را انتخاب نمایند. بعد از انتخاب بهترین کفپوش برای روف گاردن، شما می‌توانید با استفاده از فلاورباکس چوبی یا پرگولا به زیباسازی این محیط کمک کنید.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *