ایده‌ های طراحی داخلی کلبه چوبی

طراحی داخلی کلبه چوبی
فهرست مطالب

کلبه چوبی مکانی است برای این‌که شما مدتی را به دور از هیاهو و مشغله‌های زندگی بگذرانید. برای ساخت کلبه چوبی نیازی نیست شما عینا تمام مواردی که در ساخت منازل می‌بینید، اجرا کنید. مثلا نیازی به وجود یک سالن پذیرایی بزرگ یا آشپزخانه‌ای فول‌آپشن ندارید.

درواقع فقط لازم است محیطی را به وجود آورید که برای گذران وقت و رفع نیازهای شما مناسب باشد. در طراحی این خانه‌های چوبی کوچک مکان آشپزخانه، اتاق خواب و سرویس بهداشتی نیز تعبیه شده است. در ادامه می‌خواهیم نحوه ساخت، طراحی داخلی و قیمت کلبه چوبی را بررسی کنیم پس ادامه مطلب را حتما دنبال کنید.

طراحی کلبه چوبی

این سازه‌ها با استفاده از چوب‌های مرغوب و محکم ساخته شده‌اند. شما می‌توانید برای چیدمان وسایلی که در آن قرار می‌دهید از نمونه‌های چوبی، فلزی یا ترکیبی از هر دو بهره ببرید. در اصل طراحی داخلی این سازه‌ها کاملا به سلیقه شما برمی‌گردد، این‌که دوست دارید از وسایل روستیک استفاده کنید یا سبکی مدرن را ترجیح می‌دهید.

طراحی یک شومینه در گوشه‌ای از این مکان فضای زیبا و خاص را برای شما ایجاد می‌کند که در روزهای زمستانی از نشستن در کنار آن لذت خواهید برد. بهتر است طراحی داخلی را به گونه‌ای انجام دهید که حس یک فضای گرم و صمیمی را برای شما ایجاد کند و به معنای واقعی مکانی باشد تا به شما حس آرامش القا کند.

 

کلبه چوبی

 

از مواردی که هنگام طراحی دکوراسیون این فضا بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، پرداختن به بخش‌های زیر است:

  • نوع کفپوش‌ها
  • نورپردازی
  • انواع لوازمی که می‌توان در این مکان استفاده کرد
  • مدل‌های مختلف میز ناهارخوری
  • انواع طرح‌های شومینه

این‌ها فقط تعدادی از مواردی است که بیشتر به چشم می‌آید؛ در نهایت این خود شما هستید که تصمیم می‌گیرد که دوست دارید در چه قسمت‌هایی از چه وسایلی بیشتر استفاده کنید.

کفپوش‌ های طرح چوب ایده‌ ای مناسب برای پوشش فضای داخلی

معمولا اولین موردی که برای پوشاندن کف به ذهن افراد می‌رسد استفاده از تخته‌های چوب طبیعی است اما اگر تصور می‌کنید این مدل‌ها قیمت کلبه چوبی را بالا می‌برد و هزینه زیادی برای شما دارد، می‌توانید از گزینه‌های دیگر استفاده کنید. مثلا نمونه‌هایی که امروزه در بازار موجود است انواع لمینت‌هایی است که با طرح چوب ساخته شده و طول عمر مناسبی هم دارند.

نورپردازی محیط داخلی کلبه

نور مناسب محیط چیدمان داخلی شما را جذاب‌تر می‌کند. در طول روز که با بهره گرفتن از پنجره‌های بزرگ و رو به آفتاب از نور طبیعی نهایت استفاده را می‌برید. اما شب‌ها برای نشستن کنار هم و لذت گذران وقت با دوستان یا خانواده شما را وادار می‌کند که به روشنایی محیط به عنوان یکی از المان‌های مهم در طراحی دقت کنید. برای این کار می‌توانید از انواع لوسترها، چراغ‌های آویز، چراغ‌های دیواری و جاشمعی‌های فلزی برای ایجاد یک محیط دنج و دلنشین استفاده کنید.

طراحی شومینه را فراموش نکنید

یکی از اجزای مورد علاقه در ساخت این سازه شومینه است. همیشه در خاطر ما کلبه‌های جنگلی مکانی بوده‌اند که از بالای سقف آن دود شومینه خارج می‌شود. ساخت آن با استفاده از سنگ و آجر انجام می‌شود و همانند صخره با حالتی روی هم قرار می‌گیرند که تداعی کننده طبیعت باشد. شاید برخی افراد علاقه‌ای به بوی چوب سوخته نداشته باشند در این حالت می‌توان از انواع اجاق‌های گازی طرح شومینه استفاده کرد. اما زیبایی فضای داخلی با انواع سنگی آن بیشتر به چشم می‌آید. حتی می‌توان طاقچه‌ای در بالای شومینه برای قرار دادن انواع وسایل دکوراتیو در نظر گرفت.

 

طراحی داخلی کلبه چوبی

 

دکوراسیون آشپزخانه

نیازی نیست خیلی آشپزخانه کلبه را شلوغ کنید. از قرار دادن وسایل اضافی و بزرگ در محیط آن خودداری کنید.

نیازی نیست دورتادور فضا را با کابینت احاطه کنید می‌توانید بخشی از آن را با کمک شلف‌های چوبی طراحی نمایید. از فضا به صورت مناسب بهره ببرید و میزغذاخوری کوچکی را انتخاب کنید که برای تردد شما مشکلی ایجاد نکند.

انواع میزهای ناهارخوری

می‌توانید از انواع میزهای روستیک که این روزها طرفداران زیادی دارند برای ایجاد فضایی خاص استفاده نمایید. به طور معمول بهترین گزینه برای وسایل داخلی کلبه‌ها که بیشتر مورد توجه افراد است استفاده از محصولات چوبی است. وقتی قرار است یک خانه کوچک در دل طبیعت بسازید قاعدتاً دوست دارید وسایل مورد استفاده آن نیز از خود طبیعت الهام گرفته شده باشد. میز ناهارخوری با ترکیب چوب و فلز گزینه دیگری است که بعضی افراد دوست دارند از این مدل را در محیط داخلی کلبه خود قرار دهند.

برخی افراد معتقدند که انتخاب عنصر گرمی مثل چوب درکنار عنصری سرد همچون فلز نمای ایده‌آلی را برای آن‌ها فراهم می‌کند که به ایجاد تعادل در فضا نیز کمک می‌کند.

مبلمان کلبه چوبی

برای قرار دادن مبلمان یا استفاده از یک کاناپه سعی کنید از مدل‌های چوبی و با کوسن‌های رنگی که تناسب بیشتری با محیط دارد، بهره ببرید.

رنگ چوب‌ هایی که محیط داخلی را پوشش می‌دهد

بستگی دارد که سبک مدرن را می‌پسندید یا تمایل شما به سمت انواع طراحی‌های سنتی است. در انواع طراحی‌های مدرن از رنگ‌های سردتر استفاده می‌شود در حالی‌که برای طراحی سنتی رنگ‌های گرم بیشتر به کار می‌رود.

قرار نیست که برای طراحی داخلی تنها از رنگ چوب استفاده شود، در حال حاضر بیشتر چوب‌های به کار رفته در ساخت کلبه چوبی خاصیت رنگ‌پذیری خوبی دارند و شما قادرید براساس سلیقه خود بخش‌های مختلف را رنگ‌آمیزی کنید.

سایر اقلام طبیعی مورد استفاده در فضای داخلی

جدا از وسایل چوبی که برای پر کردن فضا مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما قادر هستید تا از بافت‌های طبیعی دیگر همچون چرم، کنف، خز و فرش‌ها و گلیم‌هایی با طرح دلخواهتان استفاده کنید.

ترکیب این عناطر طبیعی در کنار چوب، محیطی آرام‌بخش ایجاد کرده که حس خوب طبیعت را به شما منتقل می‌کند.

قرار دادن قفسه یا یک کتابخانه کوچک

می‌توانید بخشی از دیوار را برای نصب یک قفسه چوبی اختصاص دهید. شما این امکان را دارید که درون قفسه‌ها المان‌های مختلف و وسایل دکوراتیو مناسب قرار دهید. از طرفی اگر دوست دارید در سکوت شب به مطالعه بپردازید ،قادر هستید از این ابزار به عنوان کتابخانه استفاده کنید.

جمع‌بندی

کلبه چوبی برای ما بسیار دوست‌داشتنی است، حضور در این مکان برای مدتی ما را از محیط پرتنش شهری جدا کرده و سبب ایجاد حس آرامش می‌شود. هنگام ساخت کلبه چوبی پرداختن به چیدمان داخلی و ایده‌های مختلفی که در این زمینه وجود دارد اهمیت بدهید چراکه یکی از مهم‌ترین عوامل در ساخت هر فضایی است. شلوغی بیش از حد سبب کلافگی خواهد شد، از سوی دیگر یکنواختی فضا نیز باعث دل‌زدگی شما می‌شود.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *