جدیدترین طرح آلاچیق فلزی (ساده، مدرن، دوطبقه و باغی)

جدیدترین طرح آلاچیق فلزی
فهرست مطالب

آلاچیق یکی از سازه‌هایی است که که به طور معمول برای نشستن در فضاهای باز مانند حیاط منزل و پارک‌ها و ویلاها کاربرد دارد. از آلاچیق برای سایبان نیز استفاده می‌شود. طرح آلاچیق به شکل گنبدی است و فضا نیمه بازی برای شما ایجاد می‌کند. جالب است بدانید که کلمه آلاچیق ریشه ترکمنی دارد و معادل فارسی آن به معنی کلاه فرنگی یا تارم است. در دنیا امروزه استفاده از آلاچیق کاربرد فراوانی دارد و به دلیل زیبایی که در محیط به ارمغان می‌آورد؛ بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند.

آلاچیق فلزی 

الاچیق فلزی ارزان قیمت

آلاچیق فلزی، امروزه بسیار کاربرد دارد و با طراحی بی‌نظیر خود در بسیاری از فضاها استفاده می‌شود. آلاچیق فلزی، همانند اسمی که دارد جنس آن از آهن و فلز است و اغلب آلاچیق‌ها گالوانیزه شده هستند و با جنسی که دارند در برابر شرایط سخت آب و هوایی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. رنگ‌های آلاچیق فلزی بسیار متنوع است و شما می‌توانید نسبت به سلیقه‌ای که دارید؛ بهترین رنگ را برای آلاچیق خود انتخاب نمایید. آلاچیق‌های فلزی قابل استفاده در مکان‌های مختلف است و شما می‌توانید در دانشگاه، خانه‌های بزرگ، ویلا، فضا سبز، باغ تالارها و… استفاده کنید.

آلاچیق دو طبقه فلزی

آلاچیق دو طبقه فلزی، ساختار آن مانند آلاچیق معمولی است؛ اما در عملکردی که از خود نشان می‌دهد، نسبت به آلاچیق‌های دیگر دارای تفاوت‌هایی است. ساخت آلاچیق دو طبقه نیازمند مهارت است و محاسبات خاصی باید در آن انجام گردد تا آلاچیق فلزی در برابر فشارهای خارجی و تحمل وزن داخلی، بتواند مقاومت کند. به عبارت دیگر آلاچیق دو طبقه فلزی، سازه آن مثل ساختمان‌ها است؛ اما میزان پیچیدگی کم‌تری دارد و همچنین برای ساخت آن از تیرآهن استفاده نمی‌شود.

آلاچیق فلزی باغی

آلاچیق فلزی باغی، همانند اسمی که دارد در باغات قابل استفاده است. این نوع از آلاچیق از نظر پوششی که در سقف ایجاد می‌شود، با سایر آلاچیق‌ها تفاوت‌هایی دارد. سقف آلاچیق‌ باغی به طور معمول به علت بارش باران و ریزش برگ درختان روی سقف، باعث ایجاد لجن می‌شود و بوی بدی را در محیط ایجاد می‌کند. همچنین ممکن است آسیب‌های در قسمت سقف آلاچیق به وجود بی‌آید. به همین علت است که باید پوششی برای سقف آلاچیق‌های فلزی باغی ایجاد شود تا سقف آن به راحتی تمیز شود.

آلاچیق فلزی ارزان

آلاچیق‌های ساده و کلاسیک به دلیل سبکی که دارند و با هر نوع فلزی که ساخته می‌شوند از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند. آلاچیق‌های ارزان استایل و طراحی خاصی ندارند و با استفاده از سقف پلیت فلزی که بسیار سبک هستند روی یک چارپایه سوار می‌شوند و می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین متریال استفاده شده در آلاچیق‌های فلزی ارزان، کیفیت زیادی ندارند و مقاومت آن‌ها در شرایط متفاوت کم است.

آلاچیق فلزی مدرن

الاچیق فلزی مدرن

ساخت آلاچیق فلزی مدرن به گونه‌ای است که از خمش برای جلوگیری از فلز استفاده می‌شود. اشکال آلاچیق‌های مدرن به صورت گونیا و یا اشکال هندسی است. برای ساخت این نوع از آلاچیق به طور معمول از مصالحی استفاده می‌کنند که فلز آن دارای اشکال هندسی منظم صاف و پهن باشد. همچنین بعضی از آلاچیق‌ فلزی مدرن، دیوارهایی دارند که جنس آن از شیشه است. برخی از آلاچیق‌های مدرن سقف ندارند و یا سقف آن از جنس پارچه غشایی بوده و با ریموت کنترل باز و بسته می‌شود. طراحی آلاچیق فلزی مدرن بسیار شیک و ساده است و طرح‌های آن شلوغ نیست.

مزایا آلاچیق فلزی

  • مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی
  • عمر طولانی
  • استفاده در شرایط آب و هوای گرم و خشک، مرطوب و بارانی
  • دارای سبک‌های متنوع مانند مدرن، سنتی و باغی و…
  • تمیزی راحت
  • ابعاد گوناگون
  • اشکال گوناگون
  • قیمت مقرون‌به‌صرفه

آلاچیق ساده و زیبا

آلاچیق‌های ساده و زیبا حالت کلاسیک و سنتی دارند و نقش و نگاره‌های آن بسیار زیبا و جذاب است. این نوع آلاچیق‌ها کاربرد فراوانی دارند و از قدیم اصالت خود را حفظ کرده‌اند. متریال استفاده شده در این آلاچیق‌ها فایبرگلاس، سنگ و سیمان و… است و طراحی آن‌ها بسیار ساده و شیک است. این نوع از آلاچیق به دلیل سازه ساده و وجود یک سقف، زیبایی آن‌چنانی ندارد و در فضاهای سبز، بیمارستان و دانشگاه اصولا استفاده می‌شود. همچنین قیمت آلاچیق‌های ساده بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

کاربرد آلاچیق‌های فلزی

آلاچیق‌های فلزی کاربرد بسیار فراوانی دارند و می‌توان در محیط‌های مختلف مانند هتل، کافی‌شاپ، رستوران، باغ تالار، روف گاردن، ویلا، حیاط ، باغ، بوستان، پارک، مجتمع‌های مسکونی و… استفاده کرد و فضا را زیبا و چشم‌نوازتر کرد.

متریال مناسب برای ساخت آلاچیق فلزی

استفاده از آلومینیوم در ساخت آلاچیق فلزی بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود عمر و مقاومت آلاچیق افزایش یابد و همچنین وزن کم‌تری نیز دارد. استفاده از فولاد ضد زنگ گالوانیزه در ساخت آلاچیق حائز اهمیت است؛ چرا که از زنگ زدن آلاچیق جلوگیری کرده و در برابر باران، برف و طوفان تحمل خوبی از خود نشان می‌دهد.

قیمت آلاچیق فلزی ساده

قیمت آلاچیق‌های فلزی ساده، بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است و به علت سبکی و عدم نقش و نگار هزینه بسیاری ندارد. همچنین متریال استفاده شده در این آلاچیق بیشتر از فلز، پلاستیک، آهن است و برای بودجه با هزینه کم، عملکرد خوبی دارد. آلاچیق‌های فلزی ساده به دلیل ابعاد کوچک‌تری که دارند و اشکال آن‌ها ساده است، قیمت بالایی ندارد و شما می‌توانید با کم‌ترین هزینه آن را تولید کنید.

سخن پایانی

آلاچیق‌های فلزی، دارای طرح‌های متنوع مانند مدرن، دو طبقه، باغی، ساده و زیبا است که شما براساس سلیقه‌ای که دارید می‌توانید خریداری کنید. آلاچیق‌ها در فضاهای گوناگون قابل استفاده است و باعث زیباتر شدن محیط نیز می‌شود. قیمت آلاچیق‌ها براساس متریال، نوع ساخت، فلز، طراحی، همچنین دستمزد، قیمت‌های متفاوتی دارند و شما می‌توانید بر اساس بودجه خود، بهترین آلاچیق را انتخاب کنید. ضمن تشکر، امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *