ایده‌ هایی برای جذاب تر کردن ویلا

فهرست مطالب

در زمان ساخت ویلا نیازمند داشتن ‌ایده‌هایی هستید تا بتوانید با استفاده از آن‌ها ویلای مدرن و بسیار زیبا داشته باشید. ‌ایده‌هایی برای جذاب کردن ویلا وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اقدام به منظم کردن گیاهان و فضا‌سازی مناسب در محیط ویلای خود کنید. به عنوان مثال می‌توانید از نیمکت گرد در اطراف درختان استفاده کنید یا از یک حصار چوبی در اطراف کولر بهره ببرید. تمامی ‌ایده‌ها به صورت کاملاً ساده و کاربردی هستند که می‌توانند زیبایی ویلای شما را چندین برابر کنند.

استفاده از نیمکت گرد در اطراف درختان

در بسیاری از ویلا‌ها استفاده از آلاچیق‌ مدرن یا پرگولا رایج است. شما می‌توانید علاوه‌بر استفاده از آلاچیق، از یک نیمکت گرد در اطراف درختان استفاده کنید. این ‌ایده یک‌ پیشنهاد خلاقانه برای به وجود آوردن یک فضای نشیمن‌گاه زیبا در حیاط است. پیشنهاد می‌شود تا از نیمکت گرد برای درختان بزرگ و قدیمی استفاده کنید. نیمکت چوبی می‌تواند بسیار تأثیر‌گذار در فضای ویلا باشد؛ بدون اینکه آسیبی به درخت وارد کند. شما با این ‌ایده می‌توانید یک مکان بسیار زیبا و آرامش‌بخش را در حیاط داشته باشید.

 

استفاده از حصار چوبی در اطراف کولر

یکی دیگر از ‌ایده‌ها برای جذاب کردن ویلا استفاده از حصار چوبی در اطراف کولر است. تهویه مطبوع در فصول گرم بسیار ضروری محسوب می‌شود اما استفاده از آن به دلیل اندازه بزرگ ظاهری نامناسب را در بیرون از فضای ویلا به وجود خواهد آورد. یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن اقدام به پوشاندن کولر کرد، حصارکشی است. شما پس از استفاده از حصار چوبی در اطراف کولر ظاهری شبیه به کلبه را به وجود خواهید آورد که همین موضوع زیبایی چشم نوازی را به باغ یا ویلای شما خواهد بخشید. ساخت حصار چوبی در اطراف کولر بسیار ساده بوده و با استفاده از چند ورق چوب و با کمی مهارت می‌توانید این ‌ایده را اجرا کنید. همچنین یک آلاچیق چوبی می‌تواند هارمونی زیبایی را با این حصار ایجاد کند.

استفاده از یک گلدان برای کاشت گیاهان و حمام پرندگان

در صورتی که فضای محدودی برای تزئینات اضافی در ویلا دارید می‌توانید از یک گلدان زیبا با گل‌های مورد علاقه خود استفاده کنید. این گلدان می‌تواند فضایی برای آب بازی پرندگان نیز داشته باشد. با اجرای این طرح می‌توانید با استفاده از دو گلدان پلاستیکی با سایز‌های مختلف، فضایی متفاوت را در ویلای خود به وجود ‌آورید. استفاده از ‌ایده‌های ساده و در برخی از مواقع باکس چوبی، می‌تواند فضای کاملاً متفاوتی را در ویلا ایجاد کند. در صورتی که در ویلای مورد نظر روف گاردن تعبیه شده باشد، می‌توانید از فلاور باکس چوبی نیز استفاده کنید.

استفاده از سیستم آبیاری با آب باران

در مناطقی از کشور میزان بارندگی در فصل بهار زیاد است؛ اما در فصل تابستان کمبود آب وجود دارد. در این مناطق می‌توانید از یک سیستم آبیاری با استفاده از آب باران بهره ببرید. ‌ایده موجود به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آب طبیعی که در زمان بارندگی برای گیاهان ذخیره کرده‌اید، استفاده کنید. در این صورت شما به یک منبع آب نیاز خواهید داشت که می‌توانید آب داخل مخزن را از آب باران پشت بام به وسیله لوله‌های انتقال دهنده در مخزن نگهداری کنید. امکان دارد ساخت یک سیستم آبیاری با استفاده از آب باران کمی دشوار به نظر برسد اما با توجه به مزایای زیادی که دارد می‌توانید از آن بهره ببرید. استفاده از این سیستم برای روف گاردن نیز بسیار مناسب است.

رنگ‌ آمیزی نیمکت‌ های ساده

برای تنوع بخشیدن به فضای ویلا می‌توانید صندلی‌های موجود در داخل آن را با کمی خلاقیت رنگ‌آمیزی کنید. در حقیقت برخی از صندلی‌ها بسیار ساده به نظر می‌رسند که با رنگ‌آمیزی آن‌ها به طرح‌ها و شکل‌های مختلف، امکان تنوع بخشیدن وجود دارد. رنگ کردن هر تکه چوب به رنگ‌های گوناگون مانند رنگین کمان می‌تواند یک پیشنهاد مناسب برای تغییرات چشم‌گیر در ویلا باشد. شما می‌توانید این صندلی‌ها را در زیر یک پرگولا قرار دهید و از فضای موجود لذت ببرید.

لوستر شمع در فضای باز ویلا

تصور کنید در یک شب تابستانی با نسیمی ملایم، وجود یک لوستر شمع یا روشنایی به وسیله شمع در زیر سقف یک آلاچیق چوبی چقدر می‌تواند چشم‌نواز و زیبا باشد. استفاده از شمع بر روی میز باعث به وجود آمدن زیبایی چندین برابری خواهد شد؛ اما از همین ‌ایده نیز می‌توانید برای فضای باز استفاده کنید تا یک روشنایی کاملا ملایم داشته باشید. استفاده از لوستر شمعی یک ‌ایده جذاب برای زیباتر کردن ویلا به شمار می‌آید.

استفاده از سنگ فرش در میانه ویلا

در صورتی که ویلای شما دارای چندین بخش مجزا است، می‌توانید یک بخش آن را به وسیله سنگ فرش تزیین کنید. این ‌ایده مناسب برای محل رفت و آمد درب ورودی تا ویلا است. انجام آن مقداری زمان‌بر خواهد بود و هزینه بیشتری در مقایسه با سایر ‌ایده‌ها دارد؛ اما جلوه بسیار زیبا به ویلا خواهد بخشید. در صورتی که می‌خواهید یک مسیر برای پیاده‌روی مطلوب و مناسب داشته باشید انجام این کار می‌تواند‌ برای شما بسیار مناسب باشد.

سنگ فرش در حیاط ویلا

 

تاب ویلایی

می‌توانید در ویلای خود از یک تاب استفاده کنید. البته برای این کار نیازمند مقداری مهارت نجاری هستید. با این ‌ایده می‌توانید فضایی بسیار زیبا در ویلای خود به وجود بیاورید. ساخت یک تاب چوبی دوست داشتنی از شاخه‌های بزرگ یک درخت تنومند، باعث به وجود آمدن یک فضایی دلنشین برای استراحت و صحبت با دوستان خواهد شد. علاوه‌بر این، امکان بازی کودکان نیز فراهم است. از آلاچیق‌های چوبی نیز می‌توانید در ویلا استفاده کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که کیفیت متریال استفاده شده مناسب باشد.

کلام پایانی

در صورتی که به دنبال ‌ایده‌هایی برای جذاب‌تر کردن ویلا هستید نیاز است که از ابزار و متریال ساده استفاده کنید. برخی از این ‌ایده‌ها در عین سادگی باعث به وجود آمدن فضایی بسیار دوست داشتنی خواهند شد. علاوه‌بر ‌ایده‌های موجود، نیازمند کمی خلاقیت برای اجرای آن‌ها هستید. می‌توانید برای نورپردازی ویلای خود از نور ملایم شمع استفاده کنید یا از آویز‌های بادی صدفی برای به وجود آوردن یک فضای خاص بهره ببرید. پرگولا نیز سازه‌ای مسقف است که در فضای بیرونی ویلا می‌توانید از آن استفاده نمایید.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *