ایده‌ هایی برای ساخت فلاورباکس چوبی

فلاورباکس چوبی
فهرست مطالب

ما می‌توانیم با استفاده از گل‌ها و گیاهان فضای دلنشینی را در منزل خود به‌ وجود آوریم و قرار دادن این گیاهان در فلاورباکس چوبی یکی از روش‌هایی است که به زیبایی دوچندان محیط کمک می‌کند. ایده‌هایی برای ساخت فلاورباکس چوبی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها فضای داخلی منزل خود یا روف گاردن و دیگر محیط‌هایی مانند تراس، محوطه ساختمان یا حیاط را تزئین نمایید.

توجه داشته باشید که این جعبه‌های چوبی امروزه در انواع متفاوتی به تولید می‌رسند و اگر شما قصد انتخاب فلاورباکس را دارید بهتر است تا در ابتدا با اطلاعات مفیدی در رابطه با ایده‌های ساخت آن آشنا شوید تا بتوانید خود این وسیله را به تولید برسانید.

آشنایی با فلاورباکس چوبی و طراحی آن

قبل از آن‌که بخواهیم به سراغ ایده‌هایی برای ساخت فلاورباکس چوبی برویم بهتر است تا کمی بیشتر با فلاورباکس چوبی آشنا شویم و بدانیم که دقیقاً استفاده از این وسیله در چه زمانی صورت می‌گیرد.

فلاورباکس یک محفظه توخالی یا گلدان شکل دارد که در سایزهای متفاوتی تولید می‌شود و درون آن به وسیله خاک پر خواهد شد. بعد از انجام چنین کارهایی می‌توان انواع گیاهان را درون فلاورباکس قرار داد و به رشد و پرورش گیاهان متنوعی پرداخت.

بهتر است بدانید که بعد از قرار دادن گیاهان مختلف در داخل فلاورباکس می‌توانید از این وسیله برای تزئین کردن محیط‌های مختلفی همچون روف گاردن استفاده نمایید و به زیبایی ظاهری فضای منزل خود کمک کنید. ضمن این‌که انجام چنین کارهایی هر بیننده‌ای را به‌وجد می‌آورد.

برای دستیابی به ایده‌های مختلف برای ساخت فلاورباکس چوبی باید به این موضوع توجه داشته باشید که از چوب تنها به عنوان روکش برای این وسیله استفاده می‌شود و این امکان وجود ندارد که برای ساخت کل فلاورباکس تنها از چوب استفاده کنید؛ به این دلیل که چوب در مقابل رطوبت مقاومت کافی از خود نشان نمی‌دهد و بار هر بار آب دادن به گیاه دچار آسیب خواهد شد. از این‌رو از دیگر متریال‌ها مانند پلاستیک برای ساخت این وسیله کمک گرفته می‌شود.

در ساخت فلاورباکس باید به این نکته‌ توجه کرد که برای ساخت این وسیله معمولاً از چوب‌هایی استفاده می‌شود که الوار شکل هستند و چوب‌های یک‌دست کاربردی در ساخت فلاورباکس نخواهند داشت.

حال شاید برای شما این سوال مطرح گردد که چرا با وجود مقاوم نبودن چوب آن را با دیگر متریال و به عنوان روکش برای فلاورباکس استفاده می‌کنند. دلیل آن این است که چوب نزدیکی بسیار زیادی به طبیعت دارد و می‌تواند یک فضای فوق‌العاده را به‌وجود آورد.

روش ساخت فلاورباکس چوبی

اگر شما قصد دارید تا فضای روف گاردن خود را به وسیله کاشت و پرورش گیاهان در فلاورباکس چوبی به فضایی زیبا و دلنشین تبدیل کنید بهتر است تا با روش‌های ساخت این وسیله آشنا شوید؛ تا خودت قادر به ساخت این گلدان باشید.

ممکن است در هنگام جست‌ و جو برای یک گلدان مناسب با فضای مورد نظر خود نتوانید گلدانی را پیدا کنید که از هر لحاظ با آن محیط مطابقت داشته باشد. در این هنگام راه ‌حل پیش‌روی شما اقدام به ساخت یک فلاورباکس چوبی با سلیقه خودتان است تا بتوانید به‌راحتی آن را با محیط اطراف هماهنگ نمایید.

برای ساخت فلاورباکس در ابتدا نیاز دارید تا ابزار خود را آماده کنید. برای این امر بهتر است بدانید که در هنگام ساخت این وسیله به چه ابزاری نیاز خواهید داشت. در ابتدا باید یک تخته چوب که ضخامت آن بالای 1 سانتی‌متر است را بیابید.

ضخامت تخته به هیچ عنوان نباید کمتر از 1 سانتی‌متر باشد؛ زیرا در هنگام ساخت ترک می‌خورد. ابزار بعدی نوار اندازه‌گیری نام دارد و بعد از آن باید به دنبال تهیه یک اره کاملاً تیز باشید.

ابزارهای دیگری که برای ساخت فلاورباکس به آن نیاز خواهید داشت به ترتیب چسب مناسب چوب، مثلث‌های فلزی، مته در سایزهای مختلف و پیچ‌گوشتی هستند. بعد از تهیه ابزارآلات به سراغ ساخت این وسیله می‌روید؛ که بسیار آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

برای شروع نیاز است تا از تخته‌ای که در دست دارید دو قطعه مستطیل به‌ وجود آورید و برای این کار، طول مستطیل را متناسب با محل قرارگیری اندازه بگیرید و ارتفاع آن 20 سانتی‌متر باشد. با استفاده از لت چوبی، پیچ‌ها و چسب پایه گلدان را مونتاژ نمایید و بعد از آن گوشه‌های فلزی را در مکان مورد نظر که همان دیواره گلدان است ثابت کنید.

برای ساخت فلاورباکس چوبی می‌ توانیم از چه چوب‌ هایی استفاده کنیم؟

می‌توان از چوب پلاست برای ساخت فلاورباکس چوبی خود استفاده کرد که این چوب در بین متریال‌های موجود برای این کار یکی از بهترین متریال‌ها به‌شمار می‌رود.

توجه داشته باشید که چوب پلاست ظاهری همانند چوب طبیعی داشته و یکی از مزیت‌های بسیار عالی آن ضدآب بودن است که استفاده از آن را برای ساخت فلاورباکس بسیار رایج کرد. یکی دیگر از مزیت‌های مهم چوب پلاست مقاومت بسیار بالای آن در برابر نور خورشید بوده و می‌توان آن را در محیط آزاد قرار داد.

یکی دیگر از چوب‌هایی که برای ساخت فلاورباکس مورد استفاده قرار می‌گیرد ترمووود نام دارد. توجه داشته باشید که ترمووود نوعی چوب فرآورده شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت، آتش، حشرات و … از خود نشان می‌دهد و برای ساخت فلاورباکس یک گزینه بسیار مناسب خواهد بود.

کلام آخر

شما می‌توانید با استفاده از وسیله‌ای به نام فلاورباکس چوبی اقدام به پرورش گل‌ها و گیاهان مختلف کنید؛ و آن‌ها را در مکان‌های مختلفی از منزل خود مانند تراس، بالکن، روف گاردن و حتی فضای داخلی قرار داده و زیبایی چنین مکان‌هایی را افزایش دهید. در هنگام ساخت این وسیله بهتر است به ایده‌هایی که برای ساخت فلاورباکس چوبی وجود دارند توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید یک گلدان جذاب و منحصربه‌فرد را تهیه نمایید.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *